توسعه تکنیک های تصویربرداری از مغز در علوم اعصاب امکانات جدیدی را برای آزمایش اینکه آیا آموزش موسیقی فشرده یا غیرمستقیم می تواند مغز را در سطوح آناتومیکی و عملکردی تغییر دهد ، ارائه می دهد و از این طریق بر توانایی های شناختی دیگر تأثیر می گذارد. در این ادبیات از دو نوع تکنیک استفاده شده است: مستقیم و غیرمستقیم. تکنیک های مستقیم (یعنی مطالعات مستقیم درباره فعالیت مغز) عبارتند از پتانسیل مغز مرتبط با رویداد (ERP) و مغناطیسسفالوگرافی (MEG) ، که فعالیت الکتریکی و مغناطیسی مغز را در طی فعالیت های شناختی ضبط می کنند. این با تکنیکهای غیرمستقیم مغز مانند تصویربرداری تابش مغناطیسی عملکردی (fMRI) متفاوت است ، که جریان خون را ثبت می کند (مثلاً اندازه گیری غیرمستقیم فعالیت مغز). با استفاده از MRI ساختاری برای بررسی ساختار مغز (به جای فعالیت) ، بسیاری از مطالعات تفاوتهای آناتومیکی بین مغزهای نوازندگان و غیر موسیقی را نشان داده اند. به عنوان مثال ، یک مطالعه توسط Schlaug و همکاران. (1995b) اولین کسی بود که ارتباطی بین تخصص موسیقی و مغز نشان داد. این تحقیق این سؤال را مطرح می کند که آیا ناحیه میانی شکیتال corpus callosum ، که در هماهنگی حرکت درگیر است ، متاثر از تخصص موسیقی است (در این مورد ، در کیبورد یا پخش کننده سازهای رشته). نتایج نشان داد نیمی از قدامی به طور قابل توجهی بزرگتر از کالوس کالوسوم در موسیقیدانان نسبت به غیر نوازندگان است. از این یافته ، Schlaug و همکاران. (1995b) نتیجه گرفت که آموزش های اولیه و فشرده در بازیکنان صفحه کلید و رشته ها ممکن است ارتباط و افزایش سریعتر بین نیمکره های مغز را به منظور انجام حرکات پیچیده دو دستی انجام دهد.
در روز چند بار آهنگ گوش دهیم ؟
مغز ,، ,های ,موسیقی ,فعالیت ,غیرمستقیم ,، که ,مغز را ,schlaug و ,موسیقی و ,نشان داد